Iskoláskorú lett az egyik gyerekem: gyerekszoba a tetőtérben

Bármennyire is elválaszthatatlan egy testvérpár, eljön az az idő, amikor a közös szoba már nem lesz kielégítő. Általában ez az új korszak az egyik gyerkőc iskoláskorba lépésével érkezik el. Ilyenkor nemcsak szociális környezete, de feladatai és napjai is új irányt vesznek, amihez a birodalmának is illeszkednie kell mind elrendezésben, mind berendezésben. A kisebb testvérrel való osztozkodást a nagyobbak általában kellemetlenül élik meg. 

Az iskolakezdéssel csökken a játékidő és több lesz a gyerek kötelezettsége. Még ha a tanulnivaló nagy részét le is tudja iskolaidőben, előfordulnak olyan helyzetek, amikor otthon is elő kell kapni a tankönyvet. Egyrészt a kicsinek sem jó, ha alkalmazkodnia kell a tanulási időhöz, ha nem játszhat szabadon vagy csendben kell lennie. Másrészt a nagynak is zavaró tud lenni a hancúrozó kisebbik jelenléte.

Hogyan válasszuk szét a szobát?

Testvérpárfüggő, hogy mire vágynak. Ha ragaszkodnak még az együttalváshoz, a külön hálószobák helyett kialakíthatunk egy tanulószobát. Így iskolás gyermekünk csendben elvonulva, zavartalanul végezheti a kötelezettségeit, míg az alvás és játék tere továbbra is közös.

Az önállóbb, több magányra vágyó testvérek között élvezetes is lehet a saját szobába költözés. Ilyenkor az iskolás gyerek szobájának 3 funkciót kell kielégítenie: az alvás, a tanulás és akár a játék terét is. 

Hogyan alakítsuk ki az iskoláskorú gyerekünk szobáját?

Bútorok tekintetében az íróasztal újonnan költözik be a gyerkőc terébe. Ha fennáll a helyhiány, az emeletes ágy alsó részét átalakíthatjuk szekrénnyé. Megfelelő fényviszonyok mellett, lehet ez akár az íróasztal helye is, mint tanulótér. Ha pedig köteleket, hintát erősítünk rá, a játéktér költözik be az emeletes ágy alá. 

Családi ház esetén érdemes fontolóra venni a tetőtér gyerekszobává alakítását is. Egyrészt úgy nyerünk teret, hogy nem veszünk el a telekméretből, másrészt kifejezetten élvezik a gyerkőcök a tetőtéri kuckókat. További érv mellette, hogy a tanulás miatt kifejezetten fontos a megfelelő látási viszonyok kialakítása. A természetes fény jelenléte a legideálisabb, amit tetőtér esetén a tetőtéri ablakokkal vagy egyéb megoldásokkal nagyobb mennyiségben juttathatunk be, mint a többi emeleten. Ezzel mind pszichésen mind egészségügyileg támogatjuk a gyerek iskolás éveit. A szellőztetés lehetőségének biztosításáról és a levegő-utánpótlás fontosságáról nem is beszélve.


Ezt a bejegyzést 2020. április 7-én publikáltuk.